Young Poles and the Media. Values, Dilemmas, Attitudes
More details
Hide details
1
Katedra Socjologii Polityki
i Marketingu Politycznego, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych,
Uniwersytet Warszawski
Publication date: 2025-12-02
Studia Politologiczne 2025;78
KEYWORDS
ABSTRACT
The article presents the results of the latest research on the attitude of young
Poles to the media. Due to the constant change in the media market and media use
in Poland and worldwide, it is reasonable to track how individual groups use them, in
particular in the context of recognizing them as a reliable source of information and in the
context of the frequency of use and the rules of use of social media. The article analyses
the results of research in this area, focusing on the youth segment.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
REFERENCES (6)
1.
Dejna D., Nalaskowski F., Inkluzja społeczna i renesans postawy obywatelskiej wśród młodych Polaków – kontekst historyczny, społeczny i edukacyjny, «Studia z teorii wychowania» 2020, t. XI, nr 1(30).
2.
Ferszt-Piłat K., Krzysztof Dziurzyński. Postawy polityczne młodzieży, a edukacja obywatelska, «Journal of Modern Science» 2013, nr 4.
3.
Messyasz K., Postawy polityczne młodzieży polskiej w świetle badań empirycznych, Uniwersytet Łódzki 2015.
4.
Pazderska A., Aktywność polityczna młodych dorosłych we współczesnej Polsce, «Studia Politologica» 2021, Nr 26.
5.
Pyżalski J., Zdrodowska A., Tomczyk Ł., Abramczuk K., Polskie badanie EU Kids Online 2018, Wydawnictwo Naukowe UAM 2018.
6.
Staniszewski R. (red.), Pomiędzy wojną w Ukrainie a wyborami parlamentarnymi w Polsce w 2023. Diagnoza Stanu Polskiego Społeczeństwa, Warszawa 2023.