PL EN RU
Young Poles and the Media. Values, Dilemmas, Attitudes
 
Подробнее
Скрыть детали
1
Katedra Socjologii Polityki i Marketingu Politycznego, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Warszawski
 
 
Дата публикации: 2025-12-02
 
 
Studia Politologiczne 2025;78
 
КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА:
СТАТЬЯ:
The article presents the results of the latest research on the attitude of young Poles to the media. Due to the constant change in the media market and media use in Poland and worldwide, it is reasonable to track how individual groups use them, in particular in the context of recognizing them as a reliable source of information and in the context of the frequency of use and the rules of use of social media. The article analyses the results of research in this area, focusing on the youth segment.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
ЛИТЕРАТУРА (6)
1.
Dejna D., Nalaskowski F., Inkluzja społeczna i renesans postawy obywatelskiej wśród młodych Polaków – kontekst historyczny, społeczny i edukacyjny, «Studia z teorii wychowania» 2020, t. XI, nr 1(30).
 
2.
Ferszt-Piłat K., Krzysztof Dziurzyński. Postawy polityczne młodzieży, a edukacja obywatelska, «Journal of Modern Science» 2013, nr 4.
 
3.
Messyasz K., Postawy polityczne młodzieży polskiej w świetle badań empirycznych, Uniwersytet Łódzki 2015.
 
4.
Pazderska A., Aktywność polityczna młodych dorosłych we współczesnej Polsce, «Studia Politologica» 2021, Nr 26.
 
5.
Pyżalski J., Zdrodowska A., Tomczyk Ł., Abramczuk K., Polskie badanie EU Kids Online 2018, Wydawnictwo Naukowe UAM 2018.
 
6.
Staniszewski R. (red.), Pomiędzy wojną w Ukrainie a wyborami parlamentarnymi w Polsce w 2023. Diagnoza Stanu Polskiego Społeczeństwa, Warszawa 2023.
 
ISSN:1640-8888
Journals System - logo
Scroll to top