Młodzi Polacy a media.
Wartości, dylematy, postawy
Więcej
Ukryj
1
Katedra Socjologii Polityki
i Marketingu Politycznego, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych,
Uniwersytet Warszawski
Data publikacji: 02-12-2025
Studia Politologiczne 2025;78
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W artykule zaprezentowano wyniki najnowszych badań dotyczących stosunku
młodych Polaków do mediów. W związku z ciągłą zmianą dotyczącą rynku mediów
oraz użytkowania mediów w Polsce i na świecie, zasadnym jest śledzenie, w jaki sposób
poszczególne grupy z nich korzystają, w szczególności w kontekście uznawania ich za
wiarygodne źródło informacji oraz w kontekście częstotliwości użycia oraz zasad użycia
mediów społecznościowych. W artykule poddano analizie wyniki badań tego obszaru
koncentrujące się na segmencie młodzieży.
INFORMACJE O RECENZOWANIU
Sprawdzono w systemie antyplagiatowym
REFERENCJE (6)
1.
Dejna D., Nalaskowski F., Inkluzja społeczna i renesans postawy obywatelskiej wśród młodych Polaków – kontekst historyczny, społeczny i edukacyjny, «Studia z teorii wychowania» 2020, t. XI, nr 1(30).
2.
Ferszt-Piłat K., Krzysztof Dziurzyński. Postawy polityczne młodzieży, a edukacja obywatelska, «Journal of Modern Science» 2013, nr 4.
3.
Messyasz K., Postawy polityczne młodzieży polskiej w świetle badań empirycznych, Uniwersytet Łódzki 2015.
4.
Pazderska A., Aktywność polityczna młodych dorosłych we współczesnej Polsce, «Studia Politologica» 2021, Nr 26.
5.
Pyżalski J., Zdrodowska A., Tomczyk Ł., Abramczuk K., Polskie badanie EU Kids Online 2018, Wydawnictwo Naukowe UAM 2018.
6.
Staniszewski R. (red.), Pomiędzy wojną w Ukrainie a wyborami parlamentarnymi w Polsce w 2023. Diagnoza Stanu Polskiego Społeczeństwa, Warszawa 2023.