Political Hate Among Polish Politicians on Instagram
More details
Hide details
1
Wydział Dziennikarstwa, Informacji
i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
Publication date: 2025-12-02
Studia Politologiczne 2025;78
KEYWORDS
ABSTRACT
One category of hate is political hate, which is a complex phenomenon that
significantly affects the image of politicians and the way they run their campaigns. The
aim of the article is to discuss the hate that Polish politicians who are active on Instagram
experience. The results of the study show that politicians who are more active and have
a larger number of followers receive a higher number of hateful comments. Moreover, the
topic of hate often focuses on personal attacks and criticism of political choices, which
indicates strong emotions related to their public activity.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
REFERENCES (15)
1.
Gee J. P., How to Do Discourse Analysis: A Toolkit, Routledge 2014.
2.
Głowiński M., Nowomowa i ciągi dalsze, Universitas, Kraków 2009.
3.
Górecka-Butora P., Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Wydawnictwo WhitePress, Bielsko-Biała 2019.
4.
Juza M., Hejterstwo w komunikacji internetowej: charakterystyka zjawiska, przyczyny i sposoby przeciwdziałania, «Profilaktyka Społeczna i Resocjalizacja» 2015, nr 25.
5.
Kamińska-Szmaj I., Agresja językowa w życiu publicznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007.
6.
Kolczyński M., Hejt internetowy jako narzędzie dekompozycji wizerunku politycznego, «Studia Politologiczne» 2017, vol. 45.
7.
Krajewski M., Cancel culture: unieważniając unieważnianie, «Sociological Review» 2022, nr 71(1).
8.
Kujawa D., Złożoność i niejednoznaczność mowy nienawiści, «Refleksje» 2018, nr 17.
9.
Leszczuk-Fiedziukiewicz A., Czy hejt i mowa nienawiści staną się normą? Społeczne uwarunkowania zachowań dewiacyjnych w Internecie, «Media – Kultura – Komunikacji Społeczna» 2019, nr 3(14).
10.
Mihailidis P., Media Literacy in Higher Education: A Revolutionary Tool, «Journal of Media Literacy Education» 2017, nr 9(1).
11.
Naruszewicz-Duchlińska A., Hejt czy nie hejt? Oto jest pytanie. Wstępne rozważania o internetowych definicjach i opisach hejtu, «Prace językoznawcze» 2021, nr XXIII/2.
12.
Saganowska A., Hejt na Facebooku a ochrona cywilnoprawna, «Program Top 15» 2018, z. 10.
13.
Suler J., The Online Disinhibition Effect, «CyberPsychology & Behavior» 2004, 7(3).
14.
Tarka D., Zakrzewska E., Zjawisko hejtu wśród polskich influencerów i influencerek. Skutki i strategie radzenia sobie ze zjawiskiem, «Media Biznes Kultura» 2024, nr 1 (16).
15.
Wilusz R., Influencer Marketing potężny ponad miarę, «Marketing (r)Evolution. Nowe techniki, pomysły» 2017.