PL EN RU
Hejt polityczny wśród polskich polityków na platformie Instagram
 
Więcej
Ukryj
1
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
 
 
Data publikacji: 02-12-2025
 
 
Studia Politologiczne 2025;78
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Jedną z kategorii hejtu jest hejt polityczny, który jest złożonym zjawiskiem, istotnie wpływającym na wizerunek polityków oraz na sposób, w jaki prowadzą swoje kampanie. Celem artykułu jest dyskusja nad hejtem politycznym. Doświadcza go wielu polskich polityków aktywnie działających na platformie Instagram. Wyniki badań zawarte w artykule wykazują, że politycy, którzy są bardziej aktywni i mają większą liczbę obserwujących, doświadczają wyższej liczby hejterskich komentarzy. Temat hejtu często koncentruje się na osobistych atakach oraz krytyce politycznych wyborów, co wskazuje na silne emocje związane z ich działalnością publiczną.
INFORMACJE O RECENZOWANIU
Sprawdzono w systemie antyplagiatowym
REFERENCJE (15)
1.
Gee J. P., How to Do Discourse Analysis: A Toolkit, Routledge 2014.
 
2.
Głowiński M., Nowomowa i ciągi dalsze, Universitas, Kraków 2009.
 
3.
Górecka-Butora P., Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Wydawnictwo WhitePress, Bielsko-Biała 2019.
 
4.
Juza M., Hejterstwo w komunikacji internetowej: charakterystyka zjawiska, przyczyny i sposoby przeciwdziałania, «Profilaktyka Społeczna i Resocjalizacja» 2015, nr 25.
 
5.
Kamińska-Szmaj I., Agresja językowa w życiu publicznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007.
 
6.
Kolczyński M., Hejt internetowy jako narzędzie dekompozycji wizerunku politycznego, «Studia Politologiczne» 2017, vol. 45.
 
7.
Krajewski M., Cancel culture: unieważniając unieważnianie, «Sociological Review» 2022, nr 71(1).
 
8.
Kujawa D., Złożoność i niejednoznaczność mowy nienawiści, «Refleksje» 2018, nr 17.
 
9.
Leszczuk-Fiedziukiewicz A., Czy hejt i mowa nienawiści staną się normą? Społeczne uwarunkowania zachowań dewiacyjnych w Internecie, «Media – Kultura – Komunikacji Społeczna» 2019, nr 3(14).
 
10.
Mihailidis P., Media Literacy in Higher Education: A Revolutionary Tool, «Journal of Media Literacy Education» 2017, nr 9(1).
 
11.
Naruszewicz-Duchlińska A., Hejt czy nie hejt? Oto jest pytanie. Wstępne rozważania o internetowych definicjach i opisach hejtu, «Prace językoznawcze» 2021, nr XXIII/2.
 
12.
Saganowska A., Hejt na Facebooku a ochrona cywilnoprawna, «Program Top 15» 2018, z. 10.
 
13.
Suler J., The Online Disinhibition Effect, «CyberPsychology & Behavior» 2004, 7(3).
 
14.
Tarka D., Zakrzewska E., Zjawisko hejtu wśród polskich influencerów i influencerek. Skutki i strategie radzenia sobie ze zjawiskiem, «Media Biznes Kultura» 2024, nr 1 (16).
 
15.
Wilusz R., Influencer Marketing potężny ponad miarę, «Marketing (r)Evolution. Nowe techniki, pomysły» 2017.
 
ISSN:1640-8888
Journals System - logo
Scroll to top