Techniki wyszukiwania informacji w mediach społecznościowych dla celów białego wywiadu
 
Więcej
Ukryj
1
doktorantka na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie informatologii
2
Redaktor prowadząca portalu Rynek informacji
Data publikacji: 15-01-2020
 
Studia Politologiczne 2019;54
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE ARTYKUŁU
Media społecznościowe stały się popularnym kanałem informacji dla dużej części społeczeństwa. Liczba informacji umieszczanych tam każdego dnia pozostaje w większości poza zasięgiem wyszukiwarek. Celem tego artykułu jest pokazanie technik i narzędzi, które można wykorzystać do przeszukiwania zasobów social mediów. Zaprezentowano tylko te narzędzia, które działają na rynku polskim i są bezpłatne przynajmniej w wersji podstawowej.
INFORMACJE O RECENZOWANIU
Sprawdzono w systemie antyplagiatowym
 
REFERENCJE (5)
1.
Bartosik-Purgat M., Media społecznościowe jako źródło informacji o produktach w świetle badań międzykulturowych – przykład Facebooka, „Handel Wewnętrzny” 2016, nr 6.
 
2.
Dzikowski J., Wyszukiwanie danych osobowych w internecie dla celów informatyki śledczej, „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2013, nr 1.
 
3.
Karasek P., Analiza informacji z mediów społecznościowych jako narzędzie wspierające kontrolę bezpieczeństwa w procedurach migracyjnych, „Przegląd Bezpieczeństwa Wewnętrznego” 2018, nr 19.
 
4.
Merrell K., The History of Social Media: Social Networking Evolution!, https://historycooperative.org... (dostęp: 27.01.2019).
 
5.
Omad D., Bartlett J., Miller C., Introducing Social Media Intelligence (SOCMINT), „Intelligence and National Security” 2012, nr 27 (6).
 
ISSN:1640-8888