PL EN RU
Politycy na Twitterze. Analiza wpisów czołowych amerykańskich polityków w serwisie Twitter
 
Więcej
Ukryj
1
stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej na Uniwersytecie Południowej Kalifornii w Los Angeles
 
 
Data publikacji: 26-04-2021
 
 
Studia Politologiczne 2021;59
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Media społecznościowe zawładnęły nie tylko naszym życiem prywatnym, ale też polityką. Dają niespotykaną dotychczas możliwość bezpośredniego kontaktu pomiędzy politykiem, a obywatelem, kandydatem, a wyborcą. Istnieje jednak druga strona medalu – media społecznościowe często spłycają takie kontakty. Dodatkowo zauważane jest zjawisko celebrytyzacji polityki, odejścia od merytorycznej dyskusji. Przedstawione w artykule badanie ma na celu ukazanie zmian w działaniach Donalda Trumpa na Twitterze od początku jego kadencji oraz porównanie tych działań z aktywnością innych amerykańskich polityków.
INFORMACJE O RECENZOWANIU
Sprawdzono w systemie antyplagiatowym
 
REFERENCJE (10)
1.
Annusewicz O., Celebrytyzacja polityczna, «Studia Politologiczne» 2011, vol. 20.
 
2.
Chrząstek T., Twitter zamiast porannej prasy, [w:] Kaczmarczyk M., Rott D. (red.), Problemy konwergencji mediów, Sosnowiec–Praga 2013.
 
3.
Gackowski T., Brylska K., Patera M., Ćwierkający Donald Trump, Toruń 2018.
 
4.
Gainous J., Wagnera K.M., Tweeting to Power: The Social Media Revolution in American Politics, Oxford 2014.
 
5.
Garlicki J., Mię dzy marketingiem politycznym, a komunikowaniem politycznym – wprowadzenie, «Studia Politologiczne» 2012, vol. 24.
 
6.
Highfield T., Social Media and Everyday Politics, Cambridge 2016.
 
7.
Jezieński M., Teoria w praktyce czy praktyka w teorii? O metodologicznych aspektach badań nad marketingiem politycznym, «Studia Politologiczne» 2012, vol. 24.
 
8.
Machnik B., Twitter jako „Broń taktycznego rażenia”. Rola serwisu w przekazywaniu informacji na przykładzie „Afery podsłuchowej”, «e-Politikon» 2014, nr 12.
 
9.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2000.
 
10.
Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011.
 
ISSN:1640-8888
Journals System - logo
Scroll to top