PL EN RU
Konfederacja’s Wolność and Niepodległość Party’s Persuasive Techniques in the 2019 Election Campaigns
 
 
Подробнее
Скрыть детали
1
Szkoła Doktorska Nauk Społecznych UMCS
 
 
Дата публикации: 2025-09-19
 
 
Studia Politologiczne 2025;77
 
КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА:
СТАТЬЯ:
The article, through the application of content analysis, identifies and classifies the persuasive techniques used by the Confederation party in two election campaigns: for the European Parliament and for the Polish Sejm and Senate in spots published on the party’s official YouTube page in 2019. The use of these techniques in the EP elections helped to build the party’s popularity. In the parliamentary elections, these techniques were more developed and more adapted to the national context, which allowed the party to attract new groups of voters and cross the electoral threshold. This allows us to conclude that the use of persuasive techniques is an effective tool for modern political marketing.
PEER REVIEW INFORMATION
Article has been screened for originality
ЛИТЕРАТУРА (19)
1.
Batko-Tokarz B., Perswazja w dyskursie sejmowym, Kraków 2008.
 
2.
Biskup B., Prowadzenie kampanii permanentnej w Polsce. Uwagi na temat zjawiska i wykorzystywanych narzędzi, «Studia Politologiczne» 2012, vol. 24.
 
3.
Borecki R., Propaganda a polityka (zarys problematyki funkcjonowania środków masowego przekazu w systemach społeczno-politycznych), Warszawa 1987.
 
4.
Dobek-Ostrowska B., Fras J., Ociepka B., Teoria i praktyka propagandy, Wrocław 1999.
 
5.
Garlicki J., Komunikowanie polityczne – od kampanii wyborczej do kampanii permanentnej, «Studia Politologiczne» 2010, vol. 16.
 
6.
Hogan K., Psychologia perswazji. Strategie i techniki wywierania wpływu na ludzi, Warszawa 2008.
 
7.
Kępa-Figura D., Tusk-Kaczyński – językowe środki perswazji w kampanii wyborczej 2005, [w:] B. Kosmanowa (red.), Media dawne i współczesne, Poznań 2008.
 
8.
Kolczyński M., Strategia komunikacyjna Konfederacji w wyborach w 2019 roku – próba rekonstrukcji, «Studia Politologiczne» 2020, vol. 55.
 
9.
Korolko M., Sztuka retoryki: przewodnik encyklopedyczny, Warszawa 1990.
 
10.
Nowak E., Agenda-setting w teorii i praktyce politycznej, Lublin 2013.
 
11.
Nowak E., Riedel R., Agenda setting, priming, framing – TV news in Poland during election campaigns 2005 and 2007. Comparative analysis, «Central European Journal of Communication» 2010, vol. 3, nr 2.
 
12.
Pisarek W., Analiza zawartości prasy, Kraków 1983.
 
13.
Pratkanis A., Aronson E., Wiek propagandy, Warszawa 2003.
 
14.
Rekosz E., Kobiety i mężczyźni w telewizyjnej kampanii wyborczej. Wybory parlamentarne 2011 roku, Warszawa 2012.
 
15.
Stępińska A., Marketingowe strategie wyborcze. Wybory prezydenckie w Polsce (1990–2000), Poznań 2004.
 
16.
Szurmiński Ł., Propaganda w świecie nowych plemion. Perspektywa medioznawcza. Nauka, dydaktyka, praktyka, Warszawa 2023.
 
17.
Szymanek K., Perswazja – wróg czy sprzymierzeniec prawdy?, [w:] B. Sierocka (red.), Via communicandi. Przełom komunikacyjny a filozoficzna idea konsensu, Wrocław 2003.
 
18.
Wasilewski J., Olczyk T., Storytelling jako narzędzie marketingu politycznego – model, «Studia Politologiczne» 2017, vol. 45.
 
19.
Wróbel A., Wychowanie a manipulacja, Kraków 2006.
 
ISSN:1640-8888
Journals System - logo
Scroll to top