Przedsiębiorczy „cwaniacy”? – 
przedsiębiorczość w Polsce 
i społeczna percepcja przedsiębiorców 
w trakcie pandemii COVID-19 
oraz okresie bezpośrednio ją poprzedzającym
			
	
 
Więcej
Ukryj
	
	
									
				1
				Katedra Socjologii Polityki i Marketingu Politycznego na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów 
Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego
				 
			 
										
				
				
		
		 
			
			
		
		
		
		
		
			
			 
			Data publikacji: 16-12-2021
			 
		 			
		 
	
							
									
		
	 
		
 
 
Studia Politologiczne 2021;62
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W niniejszym artykule autor przeprowadził analizę przedsiębiorczości w Polsce 
oraz społecznej percepcji przedsiębiorców w trakcie pandemii COVID-19 oraz okresie 
bezpośrednio ją poprzedzającym. W części analitycznej zostały wykorzystane wskaźniki 
dotyczące najważniejszych rankingów związanych z przedsiębiorczością, które uwzględniają
pozycję Polski na tle innych państw. W artykule wykorzystano również wybrane raporty, 
sprawozdania oraz opracowania dotyczące problematyki gospodarczej, finansowej, społecznej 
w tym wyniki badań opinii publicznej. Inspiracją do napisania artykułu była wypowiedź
Jarosława Kaczyńskiego, który pytany o Polski Ład i zmiany podatkowe stwierdził, że „Ci, 
którzy żyją … z cwaniactwa, ci rzeczywiście mogą na tym stracić…”.
		
	
		
INFORMACJE O RECENZOWANIU
			Sprawdzono w systemie antyplagiatowym
		
	 
REFERENCJE (14)
			
			
			
	3.
	
		Centrum Badania Opinii Społecznej, Sytuacja zawodowa Polaków i gotowość zmiany zatrudnienia, Komunikat z badań nr 72/2018, czerwiec 2018, 
https://cbos.pl/SPISKOM.POL/20... (29.10.2021).
 
	 
 			
	4.
	
		S. Dutta, B. Lanvin, S. Wunsch-Vincent (eds.), Global Innovation Index 2020, Cornell University, SC Johnson College of Business, 
https://www.wipo.int/edocs/pub... (29.10.2021).
 
	 
 			
	5.
	
		M. Fidziński, Kaczyński o przedsiębiorcach: „Cwaniacy”. Ci nie pozostają mu dłużni. „Czas skończyć z chocholim tańcem”, 
https://next.gazeta.pl/next/7,... (29.10.2021).
 
	 
 			
			
			
			
			
			
	11.
	
		J. Nowak, M. Wieteska (red.), Nowoczesne technologie w przedsiębiorstwach przed, w trakcie i po pandemii COVID-19, Warszawa czerwiec 2020, Polski Instytut Ekonomiczny, 
https://pie.net.pl/wp-content/... (29.10.2021).
 
	 
 			
	12.
	
		K. Schwab (ed.), The Global Competitiveness Report 2019,World Economic Forum, 
http://www3. weforum.org/docs/WEF_TheGlobalCompetitivenessReport2019.pdf (29.10.2021).
 
	 
 			
	13.
	
		R. Staniszewski, Polska gospodarka na kwarantannie – analiza wskaźników ekonomicznych, społecznych oraz rozwiązań formalnoprawnych dotyczących przeciwdziałania koronawirusowi COVID-19, «Polityka i Społeczeństwo» 2020, vol. 4 (18).
		
	 
	 
 			
	14.
	
		A. Tarnawa (red.), Raport z badania Global Entrepreneurship Monitor Polska 2020, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 
https://www.parp.gov.pl/storag... (29.10.2021).