PL EN RU
Skuteczność przymusu wyborczego i zachęt wyborczych w motywowaniu frekwencji
 
Więcej
Ukryj
1
doktorantka w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
Data publikacji: 24-01-2020
 
Studia Politologiczne 2011;22
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Przedmiotem artykułu jest analiza efektywności przymusu wyborczego i wyborczych zachęt w promowaniu partycypacji wyborczej. W pierwszej części omówiony zostaje poziom wzrostu frekwencji w wyniku wprowadzenia i obowiązywania przymusu wyborczego. Następnie opisane zostają właściwości przymusu wyborczego, takie jak: sankcje, sposób ich egzekwowania i społeczne uznanie regulacji oraz ich skuteczność w przeciwważeniu absencji wyborczej. W dalszej części artykułu poddane analizie zostaje instytucjonalne przeciwieństwo prawnego przymusu wyborczego – zachęty wyborcze – oraz ich wpływ na frekwencję.
ISSN:1640-8888