PL EN RU
Rola badań sondażowych w kampanii wyborczej
 
Więcej
Ukryj
1
pracownik Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego
Data publikacji: 24-01-2020
 
Studia Politologiczne 2011;22
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Podstawowym celem badań opinii jest zebranie i opracowanie jak największej ilości informacji, dzięki którym można scharakteryzować rynek polityczny i dokonać analizy zachodzących zjawisk i ujawniających się trendów. Z tej perspektywy są one jednym z najlepszych narzędzi diagnozowania opinii i przekonań społeczeństwa. Uzyskanie miarodajnych informacji dotyczących preferencji Polaków nie jest sprawą prostą. Prezentowane przez ośrodki demoskopijne rankingi partii i polityków różnią się od siebie. Dlatego też istotnym zdaje się być pytanie o rolę sondaży w kampanii wyborczej. Badania sondażowe cieszą się wysokim zaufaniem wyborców, którzy traktują je jako wiarygodne i opiniotwórcze źródło preferencji politycznych Polaków.
ISSN:1640-8888