PL EN RU
Ani słowa o polityce. Prasa kobieca jako kanał komunikowania politycznego
 
 
Więcej
Ukryj
1
adiunkt na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza
Data publikacji: 24-01-2020
 
Studia Politologiczne 2012;24
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Współczesne komunikowanie polityczne wymusza poszukiwanie nowych obszarów obecności polityków w sferze publicznej. Jednym z nich jest prasa kobieca rozumiana jako magazyny life style’owe. Artykuł analizuje przyczyny popularności tych magazynów w komunikowaniu politycznym z perspektywy marketingu politycznego, mediów i potrzeb odbiorców. Wśród przesłanek marketingowych autorka wskazuje personalizację i celebryzację polityki oraz wzrost znaczenia wizerunku. Rosnąca fragmentaryzacja audytoriów i zmniejszenie zainteresowania polityką powodują, że rośnie znaczenie kanałów komunikacji nie kojarzonych z polityką. Obecność polityków w prasie kobiecej prowadzi do intymizacji dziennikarstwa politycznego.
ISSN:1640-8888